Лютий 23, 2013

Токсична упаковка. Хімічний аналіз виявив перевищення в целофановій плівці вмісту важких металів

Поліетиленова, поліефірна та целофанова плівка. В упаковку саме із цих матеріалів здебільшого пакують харчові продукти. Таким чином ми намагаємося захистити продукт від забруднення, вологи та продовжити його термін придатності. Та не замислюємось, що сам пакувальний матеріал може «збагатити» наші продукти токсинами, до прикладу – важкими металами. Як захиститись від такої тари?

Хімічний аналіз і визначення хімічного складу – запорука безпеки для вашого бізнесу та здоров’я споживачів

Якщо сам продукт як виробники, так і споживачі ретельно перевіряють (споживачі вивчають складники продукту, вказані на пакуванні, дату виготовлення, місце походження, відтак, виробники у свою чергу намагаються слідкувати, щоби ці фактори максимально відповідали критеріям покупця), то вплив на якість та безпеку їжі пакувального матеріалу здебільшого залишається поза увагою.

Втім, як показав хімічний аналіз (визначення хімічного складу, зокрема, визначення важких металів) зразка целофанової плівки, яке провели фахівці Науково-сервісної компанії «ОТАВА», пакування може зробити небезпечним для здоров’я навіть найякісніший та найкорисніший продукт.

Випадки, коли у продажі з’являються токсична сировина чи продукція – непоодинокі. Що ж в такому випадку може зробити відповідальний виробник? Відмовитися від полімерних матеріалів для пакування?

Але і це не вихід. Адже і папір, так само як целофан чи поліетилен, може містити «цілий букет» токсичних хімікатів. То як в таких умовах переконатися, що пакувальний матеріал відповідає держаним стандартам, і що він не зашкодить ані якості вашого продукту, ані репутації компанії?

Відповідь тут проста – тільки проведення хімічного аналізу в незалежній лабораторії, зокрема, на визначення хімічного складу (в тому числі, визначення важких металів та інших токсинів) дасть змогу переконатися у якості та безпеці пакувального матеріалу та сировини.

Хімічний аналіз допоміг уникнути забруднення ртуттю

Хімічні аналізи на визначення хімічного складу (зокрема, на визначення важких металів та їх здатності до міграції із пакувального матеріалу) провели на замовлення підприємства харчової промисловості. Виробник, що позиціонує свою продукцію як екологічно-безпечну та корисну для здоров’я, вирішив не обмежуватися контролем лише самого продукту, а перевірити також якість пакувального матеріалу.

Проведення хімічних аналізів виробник замовив у компанії «ОТАВА». Хімічні аналізи, окрім визначення хімічного складу (зокрема, визначення важких металів), передбачали також визначення показників допустимої кількості міграції (ДКМ) 19 хімічних елементів у плівці, відповідно до нормативів СанПіН 42-123-4240-86. Адже у випадку із пакувальними матеріалами і тарою важливим є  не так дослідження на визначення хімічного складу, як показники, що характеризують здатність шкідливих речовин із пакування потрапляти до запакованого продукту.

Хімічні аналізи на визначення хімічного складу (зокрема на визначення важких металів) та визначення допустимої кількості міграції підтвердили побоювання виробника. Продукти, запаковані у плівку, що досліджувалася, «збагачувалися» такими елементами як Берилій (Be), Бор (B), Кадмій (Cd), Ртуть (Hg) та Свинець (Pb) – токсичними металами, що згубного впливають на організм людини.

Прозора плівка – не тільки упаковка, а й маркетинговий хід

Від винайдення целофану дотепер минуло одне сторіччя. За цей час, без перебільшень, цей матеріал став всюдисущим.  Прозорі пакувальні матеріали завоювали популярність не лише через свої фізичні властивості (герметичність, міцність, мала вага). Як з’ясувалося, пакування в прозорі плівки стало ще й вдалим маркетинговим ходом:

  • прозорі плівки дали можливість покупцям доторкнутися та роздивитися товар. Як виявилося, така можливість приваблює споживачів і збільшує кількість продажів;
  • товар у пакувальній плівці сприймається покупцями як більш чистий, а що стосується харчових продуктів – то і більш свіжий;
  • пакувальна плівка надає товару блиску, привертає увагу та приваблює. Цікаво, що попри те, що потенційний покупець чудово розуміє – блищить не сам товар, а лише його упаковка, все ж, дослідження доводять, що виріб, запакований у блискучу плівку, купують більш охоче.

Втім, як показують хімічні аналізи, зокрема, визначення важких металів, целофан та інші полімери для пакування можуть стати не лише вигідним маркетинговим ходом: неякісний пакувальний матеріал може призвести до харчових отруєнь у споживачів, та, як наслідок, проблем із контролюючими та правоохоронними органами у самих виробників.

Замовити хімічні дослідження – найкращий спосіб отримати повну та достовірну інформацію про тару чи сировину, а отже, переконатися, що Ваша продукція – якісна та безпечна.