Квітень 20, 2018

Вагаєтесь, чи робити хімічний аналіз автохімії та автокосметики? Ми переконаємо – потрібно

Сьогодні фальсифікують усе – алкогольні напої, ліки, підпільно у сараях виробляють продукцію, яка має найбільший попит. Страждають пересічні громадяни. Втрат зазнають посередники, яким не пощастило, бо вони придбали неякісні вироби, адже покупці повертають той товар і вимагають назад гроші та ще й загрожують подати до суду.

Фальсифікують, на жаль, і товари автохімії та автокосметики. Наполегливо рекомендуємо продавцям: робіть вибіркові тести зразків товарів, хімічний аналіз автохімії та автокосметики й отримайте в Науково-сервісній компанії «ОТАВА» документ, що підтверджує якість усієї партії. Таким чином у вас буде гарантія, що ви не викинете на вітер гроші. 

Зробіть хімічний аналіз електролітів для акумуляторів лужних і кислотних 

Ринок акумуляторних батарей досить великий. У продажу товари популярних марок, звісно, з відповідною вартістю, та нікому не відомих виробників, у яких ціна за одиницю значно нижча. Дистриб’юторам, які роблять гуртові закупівлі, вигідніше придбати дешеві вироби, але обов’язково з характеристиками, які відповідають нормативним показникам.

Хто зможе їх підтвердити? Компанія «ОТАВА». У вас на руках буде експертний висновок незалежної лабораторії, ви зможете показувати його бізнес-партнерам, покупцям. Це збільшить привабливість і довіру до товарів, які ви намагаєтесь продати. І ви реалізуєте продукцію з більшою вигодою для себе.

Як зрозуміти, що вам підсунули підробку і чим загрожує автомобілістам недостатня зарядка батареї?

Остання стадія – це коли авто вже не заводиться, але спочатку світло фар тьмянішає і радіо не включається. Найгірше, якщо це відбувається, коли ви збираєтесь у подорож. Далекобійникам не варто сподіватись, що під час руху заряд батареї відновиться, бо є ймовірність, що акумулятор зовсім розсиплеться. Єдине правильне рішення – купувати товар у перевірених постачальників, які зможуть підтвердити якість продукції, яку реалізують.

Користувачам вже так надоїли підробки, що вони почали збирати інформацію на сайті AVTOBOT. Тут наводяться приклади, як з’являється фальсифікат. Найпростіший варіант – простим переклеюванням етикеток: замовляються в типографії фірмові і клеяться на дешеві вироби. В кращому разі акумулятор пропрацює 2-3 роки.

Як розпізнати підроблений акумулятор? Візуально – неможливо, тільки якщо якийсь неграмотний «діляга» наробить помилок у тексті етикетки. Щоб закупити дійсно хороший товар для перепродажу – обов’язково треба робити тести в лабораторії.

Свинцево-кислотний акумулятор усередині має свинцеві решітки – позитивні й негативні електроди, які занурені в електроліт. Хімічна речовина електроліт – це розведена дистильованою водою сірчана кислота (H2SO4).

Термін служби автомобільного акумулятора та його характеристики безпосередньо залежать від:

  • якості сірчаної кислоти і води, що входять до складу електроліту;
  • складу сплаву свинцю та свинцево-окисного порошку, який заповнює решітки електродів.

За температури 25 °С густина у повністю зарядженої батареї повинна бути 1,28 ±0,1 г/см3. Сульфатація пластин – небезпечний процес, який призводить до виходу із ладу акумулятора. Вона виникає в разі зменшення густини електроліту. Визначити густину електроліту можна в лабораторії компанії «ОТАВА». Також вимірюється рН електроліту методом потенціометричного титрування.

Решітки акумулятора виготовляються зі свинцевих сплавів, які містять кальцій, олово та ін. Металеві домішки до свинцю наділяють сплав певними властивостями й захищають його від корозії. Визначення складу матеріалів досліджується методом атомно-емісійної спектроскопії з індуктивно-зв’язаною плазмою (АЕС-ІЗП).   

Лужні акумулятори використовуються в різних електроприладах, починаючи від генераторів для локомотивів, вантажівок і закінчуючи побутовими речами.

У нікель-залізних та нікель-кадмієвих акумуляторах як електроліт застосовується 20 % розчин калію гідроксиду КОН з додаванням моногідрату літію LiOH (20-30 г/л). Під час проходження електрохімічних реакцій електроліт і пластини не реагують між собою, кількість електроліту та його густина не змінюється, тому проводити виміри густини недоцільно. Важливіше визначити основні компоненти лужних акумуляторів методом АЕС-ІЗП чи ААС та лужність або кислотність електроліту потенціометричним титруванням.

Хімічний аналіз склоочищувача. Несумлінні виробники – бійтеся

Більшості водіїв знайомі ситуації, коли під час морозів після використання нібито зимового склоочищувача лобове скло вкривається плямами замерзлої води. Майстри намагаються самостійно виготовити розчин, змішуючи спирт, воду і домішуючи для піни та кольору шампунь. Так народилася водійська байка-розповідь: «Подумав, а чого б не налити у місткість самогону. Спирт – чистий, горить. Так і зробив. Аж доганяє мене авто патрульної служби: у них від духу, що тягнувся за моєю машиною, спрацював  алкотестер». Жарти жартами, але безпека руху на дорозі, особливо в зимовий період, надважлива.

Щоб гарантовано придбати якісний товар, не зайве буде запросити у продавця результати хімічного аналізу очищувача для скла незалежної лабораторії. Їх немає? Порадьте постачальнику звернутися до Науково-сервісної компанії «ОТАВА».

Склад літнього очищувача скла – дистильована вода та ПАР. Поверхнево-активні речовини сприяють видаленню забруднень з поверхні, що очищається. А чому не можна брати воду з-під крана, а потрібен обов’язково дистилят? У звичайній питній воді наявні мінеральні солі різного складу. Це добре для організму, але погано для форсунок розпилювача – вони забиваються.   

ПАР розподіляють на 4 класи:

  • аніонні
  • катіонні
  • неіоногенні
  • амфотерні

Усі види ПАР добре виконують свої функції – «чіпляють» бруд і «затягують» його у воду. Різниця між ними, яку побачить споживач, – неіоногенні сполуки менше утворюють піни.

Згідно зі складом очищувача або за бажанням замовника співробітники аналітичної лабораторії ОТАВИ визначать загальний вміст неіоногенних або катіонно-аніонних ПАР методами гравіметрії та спектрофотометрії.

До складу зимового очищувача для скла додають спирти й ароматизатори. Чим нижче температура повітря – тим більший процент спирту треба додати. Максимально об’єктивний – 30-40 %.

Найчастіше використовують спирти:

  • метиловий;
  • етиловий;
  • ізопропіловий.

Метанол – отруйна речовина. Попадання метанолу в організм (навіть 10 мл) призведе до тяжкого отруєння. Пити засіб, звісно, ніхто не буде, але в метилового спирту летючість вища, ніж у води. Тому, коли така рідина попадає на лобове скло автомобіля і випаровується – гази потрапляють у дихальну систему людини. як наслідок, може спричинитися запаморочення, часткова втрата зору. У лабораторії компанії «ОТАВА» визначають якісний склад випарів та наявність метанолу.

Найкращий варіант – використання розбавленого етилового спирту. Але це дороге задоволення. Якщо виробник заявляє у складі етанол, а вартість склоочищувача низька – це вагома причина провести хімічний аналіз очищувача для скла і визначити вміст етанолу, води та летких речовин.

Економічно обґрунтованим є використання ізопропанолу. Але у нього сильний сивушний запах, тому і потрібно в рідину додавати ароматизатори.

Зробіть хімічний аналіз антифризу, якщо не хочете мати дірявий радіатор охолодження

Антифриз – не така вже й проста речовина. До її складу входять етиленгліколь, вода, антикорозійні присадки. Етиленгліколь – найпростіший двоатомний спирт з температурою закипання 196 оС. Щоб знизити T-замерзання, утворюють суміші з водою. Так розчин 60% етиленгліколю і 40% води замерзає при -45 оС. Також суміш має високу корозійну активність. Щоб її знизити, і використовують присадки.   

Види присадок:

  • традиційні тосоли (сині за кольором);
  • карбоноксилатні (червоні);
  • гібридні (зелені);
  • лобридні (фіолетові).

Яка небезпека може підстерігати гуртових покупців під час закупівлі товару в непорядних продавців?

Замінити колір розчину важко, але змішати дорогий продукт з дешевим, або синій з червоним і видавати за фіолетовий – можливо. Що може трапитись? Системи охолодження в автомобілів виробляють із різних металів: латунь, мідь, алюміній. Карбоноксилатні присадки прекрасно захищають тільки мідні й латунні радіатори. Для захисту алюмінієвого корпусу потрібні гібридні присадки. Використання іншого типу сполук вестиме до негативних наслідків. Алюміній взаємодіє з лугами, якщо їх не нейтралізувати слабкими кислотами, то при тривалому контакті в радіаторі утворюються щілини.  

Буває так, що водії стикаються з такою проблемою: тільки налив антифриз, а його вже немає у бачку. Це може трапитися в тому випадку, якщо нечесний виробник налив більше води, ніж етиленгліколю. Температура кипіння етиленгліколю становить 197,3 оС, а води – 100 оС. Вода швидше випаровується, і кількість антифризу різко зменшується. А якщо температура навколишнього середовища стане наднизька, то вода замерзне, розшириться і розірве канали радіатора та водяний насос.

Підтвердження цьому – розповідь відвідувача форуму Nikolai K.:  антифриз (не називаємо марку) «всю систему охолодження розчинив і все довелося міняти».

Невтішну історію розповів водій Ланосу про закипілий на морозі -15 оС двигун через використання неякісного антифризу. Він пише: «Розірвало верхню кришку радіатора від надлишкового тиску в системі охолодження. Охолоджувальна рідина витекла і мотор запарив».

Фахівці аналітичної лабораторії ОТАВИ проводять хімічний аналіз антифризу, визначають вміст органічних розчинників, води, летких речовин, рН розчину. Результати аналізу порівнюють з чинними нормами технічних стандартів (ТУ, ГОСТ) і замовникові надається відповідь, якісний це антифриз чи фальсифікат.

Як вибрати безпечний засіб для миття автомобіля? Зробіть хімічний аналіз автокосметики 

Деякі види засобів для миття автомобіля, які мають у своєму складі їдкі сполуки, призводять до пошкодження лакофарбового покриття, внаслідок чого з’являються осередки корозії. Що радять фахівці? Використовуйте рН-збалансовані мийні засоби нейтрального рівня – 7. Не зайвим буде зробити хімічний аналіз автошампуня, визначити його кислотність/лужність, щоб прийняти рішення, чи варто його використовувати для миття свого автомобіля.

Неякісні товари для догляду за автомобілем містять небезпечні для здоров’я людини речовини. У мийників транспортних засобів при безпосередньому контакті з’являється подразнення шкіри, а при попаданні в дихальну систему – виникає ризик появи асфіксії. Постраждають ще й пасажири авто, яке пройшло мийку. У кращому разі у них з’являться алергійні реакції.

Довкіллю наносять шкоду:

  • ПАР, які не розщеплюються під впливом мікроорганізмів;
  • фосфати, які при попаданні у водоймища вбивають живі організми.

Загрожують здоров’ю людини:

  • штучні ароматизатори – фталати. Це слаботоксичні препарати, що мають здатність накопичуватися в організмі, вражають печінку, органи дихання, впливають на гормональний фон;
  • розчинники для очищення двигунів, їх деталей і фільтрів грубої очистки. Наприклад, ксилол (засіб АМ-15) завдає серйозної шкоди кровоносній системі, слизовій оболонці, викликає хвороби легенів та шкіри;
  • нітрилотриацетат – канцерогенний препарат, який заборонений в Євросоюзі.

Для того, щоб довести, що шкоду здоров’ю заподіяли саме ці засоби, і подати скаргу на виробника, потрібні докази. Необхідно зробити хімічний аналіз автокосметики, визначити загальний вміст ПАВ, наявність етанолу, метанолу, склад випарів, виконати інші нетипові дослідження й одержати висновок фахівців.

Звертайтесь до Науково-сервісної компанії «ОТАВА». Співробітники аналітичної лабораторії проведуть хімічний аналіз засобів для миття автомобіля, автохімії та автокосметики, будь-яких інших товарів, виявлять наявність або підтвердять відсутність токсичних речовин і заспокоять, що продукти, які ви використовуєте, не завдадуть шкоди організму.  

анализ автокосметики